شکوفه بهار

دید 4 تا 6 ماهگي... جغجغه را برمی دارند

1390/5/5 12:28
نویسنده : بهار
420 بازدید
اشتراک گذاری

4 تا 6 ماهگي

حالا مي‌تواند جغجغه را بردارد


در اين زمان ديد نوزاد شما به‌طور شگفت‌آوري دچار تحول مي‌شود. چشم‌هاي او تكامل مي‌يابند و به او كمك مي‌كنند تا دنيا را رنگي ببيند. همچنين عصب بينايي او به حدي تكامل يافته كه مي‌تواند تصاوير را باتمام جزئيات به مغز برساند.

                                                             niniweblog.com
 يك كار هيجان‌انگيز ديگر كه كودك در اين دوره ياد مي‌گيرد آن است كه تصاوير به دست آمده از هر چشم را كنار چشم ديگر مي‌گذارد و به اصطلاح آن‌ها را با هم جوش مي‌دهد. اين كار باعث مي‌شود تا او بتواند مفهوم عمق را بفهمد و دنيا را 3بعدي تماشا كند. 
                                                             niniweblog.com
حواس‌‌تان باشد اگر هنوز يكي از چشم‌هاي او با ديگري تطابق ندارد، حتما به پزشك مراجعه كنيد. اين موضوع ممكن است نشانه مشكلاتي در ديد كودك باشد.همچنان كه توان كودك براي تمركز بر اشيا بيشتر مي‌شود، ميدان ديد او هم گسترش مي‌يابد. 
                                                                  niniweblog.com  
حالا او مي‌تواند جغجغه را بردارد و با دقت به آن خيره شود. او همچنين مي‌تواند عروسك خرسي را كه برادرش در دست دارد، از آن طرف اتاق رصد كند و براي به دست آوردن عروسك گريه و زاري راه بيندازد! همه توانايي‌هاي كوچولوي شما همين نيست! اگر انگشت‌تان را نزديك صورت او ببريد و به آرامي تكان دهيد، او مسير آن را دنبال مي‌كند. اين به آن دليل است كه نوزاد شما توان «دنبال كردن اشيا» را هم كسب كرده است.                                   niniweblog.com                                   

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان آروین
5 مرداد 90 16:19
سلام ممنون که به ما سر زدید منم لینکتون کردم آروین یه وبلاگ دیگه ای هم داره مخصوص عکس و خاطره های شیرینشه دوست داشتید سر بزنید خوشحال میشم آدرس:asal-pesar-1387.niniweblog.com
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به شکوفه بهار می باشد