شکوفه بهار

شب‌هاي سال اول بچه‌داري

1390/5/16 10:24
نویسنده : بهار
421 بازدید
اشتراک گذاری

شب‌هاي سال اول بچه‌داري

مامـان هم بايد خـوب بخوابه!

 سال اولي كه بچه‌دار مي‌شويد، تا اسم خواب مي‌آيد ناخودآگاه ياد مشكل و مسئله‌اي مي‌افتيد! هم خواب خودتان و هم خواب كودك‌تان كه هر دو آسان و منظم نيستند. در حقيقت وقتي مادر مي‌شويد، ديگر چيزي قابل پيش‌بيني نيست؛ مگر كمبود خواب!

   niniweblog.comنوزادان در 3 ماه اول عمرشان در طول شب بارها از خواب بيدار مي‌شوند و به‌عنوان يك مادر، شما بايد انتظارات منطقي از آن‌ها داشته باشيد. حتما تا حالا نكات ريز زيادي درباره اين‌كه چطور اين بيدار‌شدن‌هاي شبانه را براي خودتان آسان‌تر كنيد، شنيده‌ايد، مثلا چراغ‌هاي كمي را روشن كنيد و قبل از اين‌كه به رختخواب مي‌رويد، به ني‌ني شير بدهيد و... با خواندن اين مطلب نكاتي را ياد مي‌گيريد كه قبلا نشنيده‌ايد.niniweblog.com

   ارتباط چشمي برقرار نكنيد


همه مادران شيرده مي‌دانند، موقع شيردهي بايد با نوزادشان ارتباط چشمي برقرار كنند. اين كار به نوزاد كمك مي‌كند تا حمايت مادرانه شما را بيشتر حس كند،niniweblog.comبيشتر با شما دوست شود و علاوه‌بر اين به رشد مغزي او نيز كمك مي‌شود اما شب‌ها قضيه فرق مي‌كند.

همان‌طور كه حتما مي‌دانيد موقع شيردهي شبانه نبايد براي نوزادتان آواز بخوانيد يا با او بازي كنيد، بهتر است از ارتباط چشمي با او هم خودداري كنيد.niniweblog.comارتباط چشمي نوزاد با مادر موجب مي‌شود ضربان قلب و فشار خون نوزاد بالا برود و او كاملا از خواب بيدار شود. بعد از آن هم دوباره خواباندن او دردسر است! همچنين مي‌توانيد خودتان آرام و آهسته نفس بكشيد تا به نوزاد حس آرامش و خواب را انتقال دهيد.

 نکته : بد نيست پيش از خواب ني‌ني را به يك ماساژ كوچك مهمان كنيد. 15 دقيقه ماساژ با ضربه‌هاي آرام و فشار ملايم با استفاده از يك روغن كه براي نوزاد خطري نداشته باشد، به خواب بهتر او كمك شاياني مي‌كند.                                                                                        (سیب سبز)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به شکوفه بهار می باشد