شکوفه بهار

دلايل گريه نوزاد را بشناسيد و از آن‌ها پيشگيري كنيد(قسمت سوم)

1390/5/16 10:25
نویسنده : بهار
319 بازدید
اشتراک گذاری

 

مژهازيك سالگي تا 2سالگي

   گریهچرا گريه مي‌كنند؟

در اين سن كودكان شروع به حرف زدن مي‌كنند اما همچنان براي بيان همه احساسا‌ت‌شان ناتوانند مثلا اگر يكي از همبازي‌ها زمان بازي اسباب‌بازي آنها را بردارد ممكن است احساس درماندگي و ناراحتي كنند و به همين دليل شروع به گريه مي‌كنند. در اين سن همچنين ترس‌هاي كودك هم شروع مي‌شود: ترس از تاريكي، از سگ و رعد و برق. در اين سن كودك نوپاي شما تلاش دارد تا گريه‌اش را كنترل كند اما شما نبايد بيش از حد از او انتظار داشته باشيد. مثلا خواب شبانه كه براي ما يك موضوع عادي است براي كودك نوپا مي‌تواند منشا ترس و اضطراب باشد بنابراين او زمان خواب گريه مي‌كند.

 

                                                   سوال چه بايد كرد؟

خجالت خونسرد باشيد

كودكان در اين سن ياد مي‌گيرند با گريه كردن  مي‌‌توانند شما را متوجه خود كنند و به خيلي از خواسته‌هاي‌شان برسند بنابراين گاهي اين كار را با اشتياق انجام مي‌دهند. شما نبايد به گريه كودكان در اين سن بيش از حد اهميت بدهيد چرا كه اين كار او را تشويق به گريه بيشتر مي‌كند. خونسرد باشيد.

یولحواس‌تان به كودك‌تان باشد

هيچ‌چيز خجالت‌آورتر از اين نيست كه يك فسقلي جيغ‌جيغو در وسط جمع نگاه همه را به طرف شما جلب كند اما در چنين مواقعي شما نبايد به اطرافيان توجه كنيد؛ آن‌ها با نگاه ملامت‌بارشان يا پيشنهادهاي غير مفيدشان به شما هيچ كمكي نمي‌كنند. فقط ممكن است حواس شما را از توجه به فرزندتان پرت كنند و باعث شوند شما براي ساكت كردن فرزندتان كاري انجام دهيد كه در درازمدت به ضررتان است. سعي كنيد با كودك‌تان به يك گوشه خلوت برويد و مشكل را در آرامش و فقط بين خودتان حل كنيد.

  اوهكلمات را به او ياد بدهيد

در چند سال آينده مجبور خواهيد بود حدود يك ميليون بار به كودك‌تان يادآوري كنيد كه با شما «حرف بزند»! سعي كنيد به او ياد بدهيد به جاي گريه كردن احساسات و خواسته‌هايش را با كلمات بيان كند. اين كار هر چند خيلي سخت است ولي به كودك ياد مي‌‌دهد كه احساساتش را با كلمات پيوند دهد.سعي كنيد براي كودك‌تان مدل خوبي باشيد. مثلا مي‌توانيد بگوييد: «من امروز بي‌حوصله‌ام چون دلم درد مي‌كند.» مادري تعريف مي‌كرد كه به دخترنوپايش ياد داده بود بگويد: «من كمك مي‌خواهم!» اين كار باعث مي‌شود شما بفهميد كه كودك‌تان به چه چيزي نياز دارد.

                                                  بازندهبازندهبازنده

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به شکوفه بهار می باشد